Üdvözöljük a

Már a karácsony is a Facebookon dől el: kutatás a magyar cégek közösségi média használatáról | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Már a karácsony is a Facebookon dől el: kutatás a magyar cégek közösségi média használatáról

Szerző: Erdős-Pohli Krisztina | 2017. december 8.
Cimkék: kutatás

6. alkalommal készítette el a kamarai tag RG Stúdió a hazai kkv-cégek facebookozási szokásait vizsgáló kutatását. A 2017 novemberében, 216 cégvezető megkérdezésén alapuló adatok azt mutatják, hogy az értékesítési szempontból döntő karácsonyi főszezonban is kiemelt szerep jut a Facebook-nak. A kutatás kitér a Facebook-jelenlét céljaira, vizsgálja a fontos eszközöket és azok eredményességét is.

Sűrű éve volt a Facebooknak 2017-ben. Megújult a küldetése, közel 150 millió új emberrel bővült a felhasználói kör, és majd 100 millióval azoknak a száma akik naponta használják a közösségi hálózatot. A cég bevétele pedig az egekben szárnyal, az első háromnegyed évben a cég bevétele 50%-kal volt több, magasabb, mint 2016-ban.

 

Az utolsó negyedév pedig még eredményesebb lehet a cégnek, legalábbis ha a hazai kkv-k marketing terveit látjuk. Persze ez valahol kényszer is, hiszen a vállalkozásoknak egyre többet kell költeni ahhoz, hogy eljussanak a célcsoportjukhoz a Facebookon.

 

Ezeket a témákat vizsgálta az RG Stúdió kutatása, amelyik 2014 óta már hatodik alkalommal készült el.

A szokásos visszatérő kérdések (Mi a célja a cégnek a közösségi marketinggel, milyen eszközöket és platformokat használ, mennyire elégedett az eredményekkel), az időszakra tekintettel a karácsonnyal kapcsolatos terveket is vizsgálta a 219 cég részvételével készített, nem reprezentatív kutatás.

 

A kutatás részleteit a mellékelt dokumentum tartalmazza.