Üdvözöljük a

NAV Mentor Program | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

NAV Mentor Program

Szerző: Varga Erika | 2018. április 9.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) új szolgáltatása a Mentor Program, amelynek keretében az induló vállalkozásoknak segítünk abban, hogy adókötelezettségeiket pontosan teljesíthessék és kialakíthassák a helyes adózási gyakorlatot.

HOGYAN LEHET REGISZTRÁLNI A MENTOR PROGRAMBA?

A NAV az újonnan alakult adózók részére, az alakulástól számított 30 napon belül, elektronikus úton „Üdvözlő levelet” küld, amelyben többek között a Mentor Programról is tájékoztatást ad. A NAV Mentor Programban rész vehetnek az egyéni vállalkozók, a cégbejegyzésre kötelezett szervezetek, a bíróság (törvényszék) által nyilvántartott civil szervezetek, az ügyvédi irodák és a szabadalmi ügyvivő irodák.

A Mentor Programba történő regisztrációra a www.magyarorszag.hu internetes felület Ügyfélkapu bejelentkezési oldalán, az eBEV portálon keresztül, a Mentor Program főmenüben van lehetőség.

 

MIT NYÚJT AZ ADÓZÓKNAK A MENTOR PROGRAM?

A NAV szakemberei, a mentorok 6 hónapon keresztül folyamatos támogatást biztosítanak programba regisztrált adózóknak, és elektronikus úton, telefonon, vagy akár személyesen is segítik őket abban, hogy adókötelezettségeiket pontosan, határidőben teljesítsék.

 

A mentorok a NAV nyilvántartásában szereplő információk alapján soron kívül figyelmeztetik a Mentor Programba regisztrált adózókat az esetleges hibás, hiányos bevallásokra, adatbejelentésekre, vagy adófolyószámla hátralék keletkezésére, segítséget nyújtanak a bevallások, adatbejelentők kitöltéséhez vagy javításához, a folyószámlával kapcsolatos problémák megoldásához, az adóügyek gyors elintézéséhez.

A programhoz csatlakozó adózókat igény esetén személyre szabott tájékoztatással is ellátjuk, továbbá fórumokat is szervezünk a részükre. A Mentor Programban való részvétel önkéntes és ingyenes, kizárólag regisztrációhoz kötött és maximum 6 hónapig tart.

 

HOGYAN LÉPHETNEK AZ ADÓZÓK KAPCSOLATBA A MENTOROKKAL?

 

Telefonon

-  a NAV Infóvonalán a 1819-es, belföldről ingyenesen hívható telefonszámon
(közvetlenül választható MENTOR menüpont a kezdő vállalkozások részére);

-  a NAV egyedi ügyek intézésére szolgáló Ügyféltájékoztató és Ügyintéző rendszerében, a belföldről ingyenesen hívható 06 80/20-21-22-es telefonszámon (a rendszer külön regisztrációs eljárást követően, ügyfélazonosító számmal használható, a Mentor Programba regisztrált kezdő vállalkozások részére választható az 1.5 MENTOR menüpont).

 

Személyesen

-  a NAV Baranya Megyei Adó- és Vámigazgatóság 7621 Pécs, Rákóczi út 52-56. szám alatti központi ügyfélszolgálatán, továbbá a kirendeltségein, amelyekről bővebb információt a NAV honlapján az Ügyfélszolgálatok menüpont alatt kaphat (http://nav.gov.hu/nav/ugyfelszolg). A Mentor Program keretén belül lehetősége van a NAV honlapjáról, - kizárólag a központi ügyfélszolgálati helyhez - a Kapcsolat menüpontban időpontfoglalásra is.

 

Írásban

e-mailben, melyet a http://nav.gov.hu/nav/kapcsolat linken keresztül küldhet, és a témakör választásánál jelölheti, hogy kezdő vállalkozásként kérdez;

-  postai levélben, a NAV Baranya Megyei Adó- és Vámigazgatóság, 7602, Pf. 230. címen.

 

forrás: nav.gov.hu

 

Amennyiben a cikkben leírtakkal kapcsolatban kérdése merülne fel kérjük írjon a pbkik@pbkik.hu e-mail címre. Megfelelő számú érdeklődő esetén a legközelebbi Adófórum témái közé javasoljuk.