Üdvözöljük a

Nyílt napot tartott a Magyar Turizmus Zrt. | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Nyílt napot tartott a Magyar Turizmus Zrt.

Szerző: Hullmann Eszter | 2013. november 27.

900 fő részvételével, szakmai nyílt nap keretében mutatta be a Magyar Turizmus Zrt. jövő évi marketingtervét, a Budapest Kongresszusi Központban, november 26-án.

Az immár negyedik alkalommal megszervezett, egész napos rendezvényen a résztvevők nem csupán a 2014-es turisztikai marketingtervet ismerhették meg, hanem sor került a következő tíz évre szóló nemzeti turizmusfejlesztési koncepció szakmai vitájára is. Ezen kívül több, a turizmus teljes ágazatát érintő kérdésről folytattak kerekasztal-beszélgetést, a párhuzamosan zajló panelbeszélgetéseken pedig személyes konzultációra nyílt lehetőség a kampányok szervezőivel és kivitelezőivel. A Nyílt Nap alkalmából került sor a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt. együttműködési megállapodásának ünnepélyes aláírására is.

Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója közel kilencszáz fős közönség előtt nyitotta meg a szakmai nyílt napot, amelynek keretében a nemzeti turisztikai marketingszervezet vezetői és munkatársai ismertették a társaság jövő évi terveit.

A társaság turisztikai marketingtervét Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes mutatta be, prezentációja – a nagy érdeklődésre való tekintettel – élő web-közvetítésen keresztül is követhető volt. Beszédében kiemelte: noha turizmusunk a válságból kilábalt, még hosszú évek munkája és fejlesztései szükségesek ahhoz, hogy a vendégszám növekedésével a turisztikai bevételek bővülése is elérje a szolgáltatók nyereséges működéséhez kívánatos szintet. A jövő évi marketingtervben kiemelt szerepet szánnak a távoli, feltörekvő küldőpiacokon: az Arab-térség országaiban, Brazíliában és Indiában, valamint a déli szomszédos országokban folytatott marketingaktivitásoknak.

A társaság kutatásaiból egyértelműen kiderül: a külföldről hazánkba érkező vendégek általános véleménye, hogy magyarországi látogatásuk sokkal több kellemes élményt nyújtott nekik, mint amire számítottak. Ebből adódik a „Think Hungary – More than expected” (Magyarország – több, mint amit várt) szlogen, amely a külföldi promóció központi üzenetévé vált. Erre a koncepcióra épül Magyarország nemrégiben bemutatott új imázsfilmje is, ebben szintén a hagyományos és a trendi Magyarország-kép szintézisére törekedtek az alkotók.

A marketingterv bemutatója után zajlottak az ágazat aktuális kérdéseire választ kereső kerekasztal-beszélgetések. Elsőként Dr. Horváth Viktória, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkára ismertette és bocsátotta vitára a 2014-24-es időszakra szóló nemzeti turizmusfejlesztési koncepciót. Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes vezetésével került sor a turizmust érintő aktuális fejlesztésekről, beruházásokról szóló beszélgetésre, amelyen részt vett Csepreghy Nándor, a Miniszterelnöki Hivatal fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkára, Puskás András, Belváros-Lipótváros Önkormányzatának alpolgármestere, valamint Nyúl Erika, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem társadalmi kapcsolatokért felelős vezetője is. A témafelvetések között szerepelt még a helyi és regionális termékek szerepe a gasztronómiában és a turisztikai szolgáltatásokban, valamint „How to sell Hungary címmel tartottak a kérdés továbbgondolását célzó B2B desztinációs prezentációt. A kerekasztal-beszélgetésekkel párhuzamosan megtartott panelbeszélgetéseken az MT Zrt. külképviselői, regionális marketingigazgatói és a marketingtervben érintett munkatársai mutatták be jövő évi terveiket.

Az MT Zrt. 2014. évi marketingtervének valamennyi eleme letölthető a www.itthon.hu honlap szakmai oldalairól.