Üdvözöljük a

Online kassza a taxikban – a következő lépés a problémák megoldása felé | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Online kassza a taxikban – a következő lépés a problémák megoldása felé

Szerző: Pazaurek Szabina | 2017. június 15.

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Közlekedési és Logisztikai Kollégiumának Taxis Tagozata egyeztető megbeszélést tartott, melynek célja a hordozható online pénztárgép használatával kapcsolatos műszaki és technikai tapasztalatok felmérése volt.

Ebben a felhasználói körben közel hatezer pénztárgép üzemel ma Magyarországon, és a felhasználók jelentős hányada több problémát tapasztalt a gépek üzembe helyezése óta.

 

Az érintettek közül legtöbben az alábbi problémákról számoltak be:

  • a készülék nem rögzíthető a gépjárműbe, ebből fakadóan balesetveszélyes;
  • a készülék gyakran lefagy;
  • 2-3 hétig tartanak a javítások, a szervízek nem tudnak cserekészüléket biztosítani;
  • a készülék nem jelzi ki az akkumulátor töltöttségi szintjét, így nincs visszajelzés, hogy mikor kellene töltőre helyezni a teljes lemerülés előtt;
  • van olyan típus, amelyiknél ha bizonyos szint alá esik a töltöttségi szint, akkor kikapcsol, és csak szervízben tudják újraindítani (néha még ott sem);
  • az akkumulátora állandó töltést igényel, mivel egy töltés után is csak nagyon rövid ideig tudják üzemeltetni;
  • a készüléken a gombok nem világítanak, ez az éjszakai használatot nehezíti;
  • a készülék kezelési útmutatójában az áll, hogy -5 ⁰C és +40 ⁰C közötti hőmérséklet-tartományban használható, 40 ⁰C foknál magasabb hőmérsékleten sem tárolni, sem üzemeltetni nem szabad; Ez a hőmérséklet tartomány a nyári időszakban biztosan nem tartható. Félő, hogy további műszaki problémákat fog okozni a túlmelegedés, ezért a készülék nyári üzemeltetése és tárolása során erre különösképpen oda kell figyelni.
  • egyes készülék típusoknál a tényleges napi forgalom összesített adata nem egyezik a napi záráson található „összesen” adattal.

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara továbbítja a üzemeltetés során tapasztalt problémákat az illetékes hatóságok felé, és kérni fogja azok mielőbbi megoldását.

 

Egyúttal kezdeményezi egy hivatalos közlemény megjelentetését annak érdekében, hogy az érintettek időben értesülhessenek az esetleges változásokról, teendőkről.

 

Amennyiben a fenti téma Önt is érinti vagy észrevételei, tapasztalatai vannak, kérjük, továbbítsa azokat a koos.ibolya@mkik.hu e-mail címre, legkésőbb 2017. június 20-ig.