Üdvözöljük a

Országos export-tanácsadási roadshow - hazai vállalkozások exporttevékenységének elősegítése a cél | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Országos export-tanácsadási roadshow - hazai vállalkozások exporttevékenységének elősegítése a cél

Szerző: Obradović Ena | 2014. február 19.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködve országos export-tanácsadási roadshow-t indít, ahol a magyar vállalkozások első kézből kaphatnak információkat a külpiacokról, az export nyújtotta lehetőségekről. A vállalatok számára egyedülálló lehetőség, hogy termékeik, szolgáltatásaik számos, Európai Unión kívüli országba eljuthatnak, új piacok, új lehetőségek nyílnak előttük. Az MNKH céljai között szerepel az idei évre vonatkozóan újabb 8 kereskedőház megnyitása és mintegy 400 millió euró értékű export lebonyolítása.

Tavaly év végéig - a terveknek megfelelően - nyolc helyszínen nyitottunk viszonylati kereskedőházat, az idei évre pedig újabbakat tervezünk. A célországok között szerepel például Macedónia, Ukrajna, Algéria, Grúzia, Kuvait, Brazília, Ghána, Vietnám és Szingapúr is.  Célunk, hogy 2018-ra a jelenlegi 25,5 százalék helyett a magyar export 33 százaléka jusson el az Európai Unión kívülre. A hazai vállalkozások számára ezért egy olyan export-tanácsadási roadshow-t indítunk ahol személyesen, első kézből tájékozódhatnak a lehetőségekről, a külpiacokról, és amelynek köszönhetően reményeink szerint elősegíthetjük export tevékenységük elindítását, így stabilizálva és teremtve új munkahelyeket is.” - jelentette be Kerekes György, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója egy keddi sajtótájékoztatón.

 

A roadshow minden megyeszékhelyet, és nagyobb várost érint majd, így összesen 23 helyszínen vehetnek részt az érdeklődők az előadásokon és az azt követő fórumon. Az eseménysorozatot az MNKH a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával összefogva bonyolítja le. „A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara célja, a Magyar Nemzeti Kereskedőházhoz hasonlóan, hogy támogassa a magyar vállalkozások külpiacra lépését, ezt azonban különböző, egymás tevékenységét kiegészítő eszközökkel tesszük. A roadshow alkalmával az MKIK viszonylati tagozatainak előadása során üzleti tapasztalatokkal, gyakorlati tudnivalókkal gazdagodnak majd a résztvevők.” – mondta Dunai Péter, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára.

 

A Magyar Nemzeti Kereskedőház októberben indította el az exportképes cégeket tömörítő Partner Programját, amelyhez már eddig is több százan csatlakoztak, de továbbra is várja a jelentkezőket elsősorban az élelmiszeripar, mezőgazdaság, vegyipar, környezetipar, egészségipar, gépipari és IT ágazatokból. Az MNKH partnerei számára komplex szolgáltatást nyújt az exportlehetőségek feltárásával, biztosításával, illetve közvetítéssel támogatja a magyar vállalkozásokat, és a külkereskedelmi ügyletek teljes körű lebonyolításában is segítséget nyújt.

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az áru- és szolgáltatásexportra egyaránt nagy igény mutatkozik, főként a jó minőségű élelmiszerek, kozmetikumok és luxuscikkek, valamint a mérnöki szolgáltatások, a komplex rendszerek kelendőek, de számos egyéb termék és szolgáltatásra értékesíthető. A magyar cégek előnye a rugalmasságban, a vevőorientált megközelítésben, a testreszabhatóságban és gyorsaságban rejlik.

 

A Magyar Nemzeti Kereskedőház 2013-ban alakult meg, mely az alapok megteremtéséről szólt. Az idei év az, amikor - a további nyitások mellett – az ügyletek számának növelésére koncentrál. A tervek szerint az idei esztendő során 400 millió euró ügyletben vesz részt az MNKH, 800-1000 közötti magyar partnerrel. További célok között szerepel, hogy három év alatt húsz országban működő kereskedőházi rendszert építsen ki.

 

A roadshow egyes állomásairól a www.mnkhzrt.hu oldalon talál bővebb információt.