Üdvözöljük a

Változások az adatbejelentésben | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Változások az adatbejelentésben

Szerző: Sörös Dávid | 2016. január 6.

2016. január 1-jétől bővül a munkáltatók és kifizetők által bejelentedő  és a havi adó- és járulékbevalláson megadandó adatok köre is.

A munkáltatók és kifizetők által bejelentendő adatok köre bővül. Ezentúl be kell jelenteni a foglalkoztatott személy

  • végzettségét,
  • szakképzettségét,
  • szakképesítését,
  • a végzettséget igazoló okiratot kibocsátó intézmény nevét és az okirat számát.

 

Az adatokat először a 2016. január 1-jét követően tett bejelentésekben kell szerepeltetni.

 

A már bejelentett foglalkoztatottak képzettségre vonatkozó adatait pótlólag, változás-bejelentésként nem kell bejelenteni.

 

A munkáltató jogutódlása esetén, mivel itt új jogviszony keletkezik, a bejelentési kötelezettség valamennyi adatra, így a képzettségre vonatkozó adatokra is kiterjed.

Az adatokat a NAV a pályakövetési rendszer működtetéséért felelős szerv részére továbbítja.

 

 

2016. január 1-jétől a munkáltatóknak szerepeltetni kell a havi adó- és járulékbevalláson

  • az eltartott adóazonosító jelét, ennek hiányában a természetes személyazonosító adatokat és a lakcímet.
  • családi kedvezmény közös érvényesítésének tényét, az érvényesítés arányát, másik érvényesítő fél adóazonosító jelét.
  • első házasok kedvezményét érvényesítőknél a házastárs nevét, adóazonosító jelét, a kedvezmény igénybevételének módját (egyedül, megosztással), és az adatokban bekövetkezett változásokat.

 

Forrás: NAV