Üdvözöljük a

10 éve a kisvállalatok szolgálatában | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

10 éve a kisvállalatok szolgálatában

Szerző: Katona Petra | 2016. október 26.

Idén, év végén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját Szilágyi Tímea, önkéntes kamarai tagunk vállalkozása. A marketing tanácsadással és kreatív szövegírással foglalkozó vállalkozó tevékenysége kiváló példa arra, hogy a család és a karrier jól megfér egymás mellett.

Hogy kezdted a vállalkozást?

2004-ben még marketing vezetőként dolgoztam egy pécsi épületgépészeti vállalkozásnál. De többre vágytam. Szerettem volna egy tanácsadó céget létrehozni, hogy ne csak egy vállalkozásnak tudjak segíteni, hanem többnek is. 2006-ban váltottam ki a vállalkozói igazolványt.

 

Mi a szakterületed?

A kezdetekben elsősorban marketing tanácsadás volt a fő csapásirány. Egyszeri vagy havi díjas marketing szolgáltatást vállaltam. Sajnálattal tapasztaltam azonban, hogy a magyar kisvállalatok körében nincs kultúrája a tanácsadásnak. A tanácsadást a legtöbben nem értékelték, inkább csak ingyen kellett volna, vagy még úgy sem. Az elején lépten-nyomon osztogattam a marketing terveket, ötleteket, ingyen, de sok haszna nem volt. Inkább csak az asztalfióknak készültek. Pedig minden kis cégnek nagy szüksége lenne arra, hogy tudatosan megtervezze a marketing tevékenységét, és utána tudatosan meg is valósítsa. Röviden úgy tudnám megfogalmazni, hogy szükség volt rá, de nem volt rá kellő igény a cégvezetők részéről.

Váltanom kellett. Közben megszülettek a gyerekeim. Ez alatt téli álmot aludt a vállalkozás, de én készültem a nagy visszatérésre. Specializálódtam, marketing szövegírásra pozícionáltam magam. Az otthon töltött időszak alatt kitanultam a szövegírás minden csínját-bínját. Szerencsére ma már internetről, hazai és külföldi könyvekből, szakmai előadásokból nagyon sok tudás megszerezhető. Mellé tettem mindazt, amit a gyakorlatban tapasztaltam, így állt össze egy kerek új szolgáltatási területté. Ma már ez a fő  tevékenység. A tanácsadás megmaradt, hiszen a két terület jól támogatja egymást.

 

A marketing szövegírásra van igény is?

Határozottan. Azt tapasztalom nap mint nap, hogy a kis, és középvállalatok nagy része jó minőségű terméket, szolgáltatást árul, de ezt nem tudja eladni. Nem tudja úgy kommunikálni, hogy az vonzó és érdekes legyen. A legtöbb idősebb korosztályhoz tartozó cégvezető a 90-es években kezdte vállalkozását, mára eléri a nyugdíjkorhatárt. Szakmájában kiváló, azonban marketinget nem tanult, nem ért hozzá, kivéve, ha van külön alkalmazottja rá. Most már kezdenek rájönni, hogy a jó szolgáltatás nem adja el magát, mint régen, újfajta kommunikációra van szükség.

Ráadásul itt van az idő-faktor. Nagyon sok ötlet, megmarad ötlet szintjén, mert nincs rá idő, hogy megtervezzék, megvalósítsák, és főleg nem, hogy a hatékony reklámszövegeket megírják hozzá. Ilyenkor van az a tipikus eset, amikor december közepén keresnek meg, hogy szükség lenne egy karácsonyi kampányra. És én mosolyogva visszakérdezek, hogy az idei vagy a jövő évi karácsonyról van-e szó…

 

Milyen jellegű marketing szövegeket vállalsz el?

Általában honlapszövegeket, blogokat, online vagy offline reklámkampányok, prospektusok, hirdetések szövegét. Sokszor keresnek meg cégnév vagy márkanév kitalálásával kapcsolatban is. A két legnépszerűbb szöveg csomagom a Vevőnyerő cégismertető és a Kulcsrakész honlapszöveg. Az első egy látványos, hatékony cégbemutatkozó szöveget takar, a második pedig egy induló honlap teljes szövegezését jelenti.

 

Hol keressenek azok, akiknek van igényük marketing segítségre?

Jó szívvel ajánlom a honlapomat tájékozódásra: www.mikromarketing.hu, ahol hasznos tippeket is olvashatnak az érdeklődők.