Üdvözöljük a

A lehetőségek tárháza vagy útvesztő a közösségi média? | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

A lehetőségek tárháza vagy útvesztő a közösségi média?

Szerző: Katona Petra | 2017. február 15.

A bőség zavarával küzd a Föld lakossága – már ami a közösségi médiát illeti, és a tempó még csak fokozódik a jövőben. Bolygónk lakosainak 37%-a használja rendszeresen a különböző közösségi platformokat, a következő 10-15 évben pedig olyan fejlesztések vetik meg lábukat a mindennapjainkban, amelyek szinte a gondolatainkat is kitalálják, pl. a hűtőnk tartalmáról küldött fotó alapján olyan ételreceptek érkeznek az okoseszközünkre, amelyeket a jégszekrényben található alapanyagokból főzhetünk. Többek között erről is beszélt dr. Bányai Edit a PTE hab. egyetemi docense a kamara Marketing és Üzletasszony Klubjának összevont ülésén.

 Az előadásban elhangzott: megváltozni látszik a közösségi médiumok használata, ma már nem csak kapcsolattartásra, hanem üzleti céllal is látogatjuk ezeket a felületeket és egyre több időt töltünk ott. Tavaly hazánkban átlagosan napi 85 percet facebookoztak a profiltulajdonosok, erre már a cégek, piaci szereplők is felfigyeltek, mert tudatosan használják a csatornákat vásárlóik, ügyfeleik elérésére. Jelentős szerepet kap a kommunikációban a kép, a mozgókép, hiszen ma már egyre kevesebbet olvasnak az emberek, de az online vásárlók 85%-a azért hajlandó megnézni egy videót a megvásárolni kívánt termékről. Érdekes momentum, hogy a Z generáció már nem használja a facebookot, ellenben a baby boom korosztály egyre inkább. A kis- és középvállalkozások ugyan fontosnak tartják a jelenlétüket ezen a felületen, de még nincsenek igazán tisztában azzal, hogy mennyi mindenre használhatnák, milyen információkat nyerhetnének ki ebből a rendszerből. Dr. Bányai Edit beszélt a trendekről is, hogy 10-15 éven belül megváltozik a világ, a mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az üzenetküldésekben, keresésekben. Korábbi aktivitásaink alapján szinte a gondolatainkban olvasnak, hogy minél teljeskörűbben szolgálják ki igényeinket. A jövőben mind több eszközünk kapcsolódik majd az internethez, 2020-ra mintegy 37 milliárd okosóra, okoshűtő és még ki tudja, milyen okos kütyü továbbítja a világhálón keresztül a fontos információkat.

 Létrejötte óta sokat változott a vállalati CSR, azaz a társadalmi felelősségvállalás tartalma - erről dr. Putzer Petra, a PTE oktatója beszélt előadásában. Kezdetben külső nyomás hatására kezdtek önkéntes munkába, szerveztek jótékonysági megmozdulásokat a cégek, mára inkább a kötelezettség felé mozdult el a motiváció. Ugyan sokszor jól jön egy vállalatnak a CSR, ha ezáltal felelős hírnévre, imázsra tesz szert, de a fogyasztók egyre több árnyoldalát látják meg a tevékenységnek. Egy közelmúltban végzett hazai kutatás szerint a vállalatok zöme leragad a környezetvédelemnél, szeretnek jótékonykodni (főleg a beteg gyerekek és az állatok javára), de mélyebb változás nem következik be a CSR által. Dr. Putzer Petra azt mondja, a kkv-knál működőképes a társadalmi szerepvállalás, a nagyobb cégeknél pedig akkor lehet előrevivő, ha társadalmi vállalkozóként olyan tevékenységet folytatnak, amely a társadalom számára értékkel bír.