Üdvözöljük a

Elmozdulások a keresőoptimalizálásban | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Elmozdulások a keresőoptimalizálásban

Szerző: Prókai Csaba | 2017. június 16.

A keresőoptimalizálás (angol tükörszóval: SEO, a Search Engine Optimization kifejezésből) folyamatos változásokon esik át.
Miért jó ezeket az elmozdulásokat ismernünk?
A keresőmarketing fogalmán belül található keresőoptimalizálás elősegítheti, hogy a keresőkben, Magyarországon kitüntetetten a piacvezető Google keresőjében cégünk honlapja minél előkelőbb helyet foglalhasson el a kínált tartalmunkat kifejező kulcsszavakra.

A példa kedvéért: egy pékség esetén a tevékenységet tükröző kulcsszavak a kenyér, a kifli, a túrós táska lehetnek.

A keresőben a valamilyen áru, szolgáltatás után kutakodó ember nyilván az első találatok tartalmát böngészi át, a sokadik, a századik, az ezredik találat olvasatlan marad.

 

 

Amikor a keresőoptimalizálás révén a honlapunk még nem áll minden fontos kulcsszavunkra legalább az első tíz találat között, akkor érdemes megfontolni az online, a keresőtáblán megjelenő hirdetés bevetését. Ez jellemzően a Google AdWords hirdetése lesz.

Ezzel a hirdetéssel, amely természetesen pénzbe kerül, megelőzhetjük az organikus találatokat.

 

Változások a keresőoptimalizálásban a korábbiakhoz képest

 

A korábbi évekhez viszonyítva megnövekedett a helyi találatok fontossága. A Google kereső képletszerűen, maximum értékekre állítva egy oldalon először 4 hirdetést, utána egy helyi találatok (térképes találatok) dobozt, majd a követő 10 organikus találat között 1 képi találat sort, végül 3 hirdetést tartalmazhat.

A találatok asztali számítógép monitorján körzetenként (városonként) más-más találatot adnak, előnybe részesítve a helyi honlapokat.

Pécsi számítógépről kérve a kamara szót egy Google Chrome keresőprogramból ezt a helyi találatok dobozt és első organikus találatot kapjuk:

 

 

Debrecenből vagy Szegedről szemlélve más eredményre jutnánk, az ottani kamaráknak kell megkűzdenie a jó helyezésekért.

 

Fontos változás, hogy a keresőben előnyt élveznek az okostelefonra is hangolt, úgynevezett reszponzív honlapok. Ennek lényege: a honlap ahhoz az eszközhöz idomul, amelyen nézzük (asztali monitor, tablet, okostelefon).

Ebből az is következik, hogy okos telefonon sem ugyanazt a sorrendet kapjuk, mint asztali gépen. Vagyis napjainkban nagyon nehéz arra a kérdésre válaszolni, hogy hányadik helyen áll a honlapunk a keresőben. Ugyanis vissza kell kérdeznünk – hol? A Bingben, a Safarin vagy a Googleban? Okos telefonon, tableten vagy monitoron nézve? Melyik városban érdekel – Pécsett vagy Budapesten? Az organikus találatunk, a hirdetésünk vagy a térképes találatunk volna számodra érdekes?

 

Mi számít a sorrend kialakításánál?

 

Hogy a klasszikus, történelmi időkben mit kellett figyelembe venni a keresőoptimalizálás során, azt az alábbi ábra jól tükrözi:

 

 

 

Röviden összefoglalva a „régi idők fociját”: jó domain név választás, jó cím (title és bejegyzés cím értelemben is), jó honlapleírás (description), jól megválasztott címsor tag-ek és mély struktúra általuk, képek használata, találó képnevek, alternatív kép leírások, belső- és külső linkek, mélylinkek.

 

De ma már mindez szükséges ugyan, de nem elég!

A besorolásban a hangsúly eltolódott a honlap olvasottsága, a bejegyzések hossza, a betöltődési idő gyorsasága, a közösségi média használata irányába. (A különböző szakemberek 300 és 2000 szó közé teszik a hatékonysághoz szükséges szó mennyiséget.)

 

Teljesen új fogalmak jelentek meg, mint például a content SEO, amely a szövegek értékességét célozza, az LSI (Latent Semantic Indexing), amely a kulcsszavak szinonímáinak használatának szükségességére hívja fel a figyelmünket.

 

Persze segédeszközök is százával rendelkezésünkre állnak a web analítikához, mind a magunk, mind a konkurensek oldalait illetően. Néhány jellemző eszköz: Google Analytics, Search Console, Gtmetrix, SEOmoz Linkspace, Majestic SEO...

 

Vadonatúj jelenség, hogy a nemzetközi szavak keresésére a Google brutális mértékben megnövelte a magyar nyelvű keresőjében az angol nyelvű honlapok mennyiségét a magyar találatok rovására. (A SEO szóra például az első 30 helyen csupán 6-8 magyar oldalt kapunk.) Ez nyilvánvalóan piaci átrendeződést fog eredményezni, amelyhez a nemzetközi szavakkal dolgozó vállalkozásoknak alkalmazkodnia kell.

 

Bognár László SEO specialista

Bognár Stúdió Ajánlott honlap oldala: A keresőoptimalizálás alapjai