Üdvözöljük a

Webes Ügysegéd - egyéni vállalkozói felület | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Webes Ügysegéd - egyéni vállalkozói felület

Szerző: Nagy Eszter | 2015. szeptember 24.

A Webes Ügysegéden keresztül elérhető szolgáltatások bővítésével az egyéni vállalkozók számára megnyílik a teljes körű elektronikus ügyintézés lehetősége. Az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) űrlapos megoldás helyett 2015. október 1-jétől az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek elektronikusan kizárólag a Webes Ügysegéden keresztül lesznek intézhetőek.

A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala tájékoztatása szerint a 2000. óta működő egyablakos modul (adószám, statisztikai számjel beszerzése) egyidejű fenntartása mellett 2015. október elsejétől az eddigi Általános Nyomtatványkitöltő Alkalmazáson (ÁNYK) keresztül beküldött elektronikus űrlapok helyett kizárólag az ú.n. Webes Ügysegéd  megnevezésű, elektronikus ügyintézést támogató keretprogram segítségével, online teheti meg egyéni vállalkozói bejelentését az ügyfél.

Az új rendszer előnye, hogy a bejelentések nyilváltartásba vétele, valamint minderről az ügyfél értesítése, valóban csak egy-két percet vesz majd igénybe.

További újdonság az eddigiekhez képest, hogy az egyéni vállalkozónak lehetősége nyílik a Webes Ügysegéden keresztül saját, az egyéni vállalkozók nyilváltartásában szereplő adatainak térítésmentes online lekérdezésére, valamint ezen adatok igazolásáról vállalkozói igazolvány kiállítását kérni, illetve a nyilvántartásban kezetl adataik tekintetében hatósági bizonyítványt igényelni (utóbbi két ügytípus illetékköteles).

 

Az ÁNYK útján beküldhető űrlapok ezen időponttól kezdve nem használhatóak és a hivatal honlapján sem lesznek elérhetőek, a korábban lementett verziók beküldése pedig az Evectv. alapján nem megfelelő bejelentésnek fog minősülni, azzal a következménnyel, hogy joghatás kiváltására sem lesz alkalmas.

 

Egyéni vállalkozással kapcsolatos ügytípusok, amelyeknél az ügyfélkapun történő bejelentkezést követően a Webes Ügysegéden keresztül az online ügyintézés végén elektronikus értesítést kap:

  • egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentése;
  • egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos adatváltozás bejelentése;
  • egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetésének bejelentése;
  • egyéni vállalkozói tevékenység folytatásának bejelentése;
  • egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetésének bejelentése;
  • egyéni vállalkozók nyilvátartásban szereplő saját adatainak megtekintése, lekérdezése.

 

Egyéni vállalkozással kapcsolatos ügytípusok, ahol az ügyfél online, a Webes Ügysegéden keresztül:

  • egyéni vállalkozói igazolványt igényelhet (személyes átvétellel, vagy postai úton történő kézbesítéssel);
  • hatósági bizonyítványt igényelhet (postai úton történő kézbesítéssel).

 

A cikk a KEKKH által megküldött tájékoztatés alapján készült, a minél pontosabb tájékoztatás érdekében a kamara további információt kért a hivataltól, amit azonnal közlünk.

További információ a KEKKH elérhetőségein:

Telefon: +36 1 2997274

E-mail:okmanyfelugy.foosztaly@kekkh.gov.hu

 

 

Felhívjuk a vállalkozások figyelmét, hogy a Webes Ügysegéd használata továbbra sem helyettesíti a kamarai regisztrációval kapcsolatos adatközlést és változásbejelentést, így a vállalkozás alapítását, szüneteltetését, megszüntetését, és minden adatváltozást továbbra is szükséges bejelenteni a területileg illetékes kereskedelmi és iparkamaránál. A baranyai széhelyű vállalkozások ezt többek között a www.kamreg.hu oldalon, valamint a regisztracio@pbkik.hu e-mail címen tehetik meg.