Üdvözöljük a

Future Brain – éhenhalás mentes marketing KKV-knak | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Future Brain – éhenhalás mentes marketing KKV-knak

Szerző: Rozs Eszter | 2016. március 18.

2016. március 29-én, 16.30-tól megrendezésre kerül az idei év első formatervezési klubtalálkozója a Pécsi Kereskedelmi Központ Angster termében, melynek témája a future brain technika lesz, amelyről Török Gergő Zoltán, a Marketing Soul Kft.  ügyvezetője fog előadást tartani.

Az előadás ingyenes, jelentkezni online lehetséges, a jelenlét egyetlen feltétele, az aktív részvétel a programban.

A választott témáról beszélgettünk az előadóval.

 

Kamara: Miért ezt a címet adta az interaktív előadásának?

TGZ: Mert nagyon költséghatékony ez a technika és a legtöbb része saját költségforrásból is megvalósítható.

Kamara: Mit jelent az, hogy Future Brain technika?

TGZ: A Future Brain technika / módszer lényege, hogy marketingszervezési és reprezentációs megoldást nyújt a kis és középvállalkozások számára. Alap esetben minden marketinges azt szajkózza, hogy tervek mentén, megfontoltan, mérhetően dolgozzon a kkv, ha marketing tevékenységről van szó, azonban nem adnak olyan eszközt a kezükbe, amellyel ez hatékonyan “ kkv-s” szemlélet mentén megvalósítható lenne. Kisebb kampányidőszakokban gondolkodnak, ami nem öleli fel a teljes évet, vagy éves tervben gondolkodnak, ami az első hónapban megdől, mert nincs rá idő, nincs rá pénz, elment az az ember, aki foglalkozott volna vele, vagy egyszerűen megváltozott a koncepció, késett a beszállító stb. A vállalkozók léte alapból nagyon instabil ha már csak a időtényezőket vesszük, bárki, bármint mond nehéz velünk, vállalkozókkal tervezni. 

Kamara: Mire való?

TGZ: A future brain módszer havi bontásokat vesz alapul egy vállalkozás életéből és egy hónapra készíti el a termékfejlesztési, kommunikációs és marketing tervet. Minden hónapot tematikusan, érthetően és egyediként kezel, hiszen valójában az is, tehát egy, komplex megoldást biztosít az adott havi időintervallumra. Segítségével nem marad el a havi kommunikáció az ügyfélkörrel, a belső folyamatok rendszerezése, az egyéb jellegű, ügyfélkörön kívüli kommunikáció (pl.: sajtó, beszállítók stb.), a közvetett marketing és PR sem. Egy csokorba fogja a céges folyamatokat.

Kamara: Hogy tudjuk alkalmazni a mindennapokban?

TGZ: Nagyon fontos, hogy a future brain nem időgazdálkodást kínál, hanem havi tervezést, célorientált és stratégikus gondolkodást, “időnyerést" és profit kalkulációt, mindezek mellett persze mérhető működést. Alapját a tárgyhavi tematika adja. Erre kerül ráépítésre a teljes céges tevékenység.

Kamara: És kinek szól?

TGZ: Olyan vállalkozók, ügyvezetők, marketingesek és csoportvezetők tudják alkalmazni, akik nem képesek vagy hajlandóak arra, hogy heteket tervezzenek, azonban strukturált működésre vágynak, célok mentén kívánnak tevékenykedni és vissza kívánnak tekinteni eredményeikre. Továbbá olyan vállalkozásoknak adhat nagy segítséget, ahol alkalmazzák,  a sok kicsi sokra megy elvet, vagyis, ahol a teljes munkatársi és vezető szféra egybeforr, tehát csapatban gondolkodnak. Olyan vállalkozásoknak is megoldást kínál, ahol sok a "mindenes". 

Kamra: Hol/hogy sajátította el ezt a technikát?

TGZ: A future brain technika a Marketing Soul Kft. egyedi fejlesztése, melyet tulajdonképpen saját ügyfeleink ihlettek. Munkánk során is kizárólag ezt alkalmazzuk a mindennapok alkalmával. Szeretnénk, hogy ha több vállalkozás is eszerint tervezze és valósítsa meg mindennapjait, hiszen statisztikáink bizonyítják, hogy kiemelkedő eredmények érhetőek el mindössze a tervezési és megvalósítási szemléletváltozással és struktúra átalakítással.

Kamara: Hogyan működik ez a valóságban?

TGZ: A módszer konkrétan meghatározza a megvalósítási ütemtervet is, így tulajdonképpen a napi teendők mellett ritmust ad vállalkozásunknak. Gondol a kis vállalkozásokra, hiszen nem egy napos határidőt ad a feladatok teljesítésére, hanem időtávokat jelöl ki, ahol haladni kell, és tulajdonképpen margókat biztosít, melyek mentén biztosan nem marad el semmi. Mindezek mellett egymásra épülő lineáris elemeket alkot, melyeket ötvöz ad hock, elkülönülő elemekkel is, vagyis biztosítja a mozgásteret és az “elszámoltatást”. A nagy szabadság mellett nem enged egyéb jellegű mozgásteret, tehát az nem történhet meg, hogy valami elmarad, vagy ha mégis, akkor nem borul a teljes tervezés, csak csökken a hatásfok. A mindennapok során megoszlanak a teendők, ami annyit tesz, hogy akár napi fél órával is sikereket tudunk elérni a fent említett témákban. Mindezek mellett, ha valaki ezt nem csak jól, hanem tökéletesen csinálja, akkor az egyéb céges folyamatos is helyre kerülnek és megváltozik a feladatkiosztás is. 

Kamara: Miért beszélünk erről a technikáról a formatervezési klubban?

TGZ: A formatervezési klubban ülő kreatív szakemberek intuitív és sokszínű mindennapjai nem engedik, hogy szigorú szabályok szerint tervezzenek és éljék a mindennapjaikat, tehát ez egy kiemelt célcsoport, mint kreatív, alkotó vállalkozó, netán szolgáltató. Azt gondolom, hogy a módszer teljes mértékben személyre szabható, installálható nagyjából bármely vállalkozás mindennapjaira. Kitartás viszont kell hozzá. De az idő ebben az esetben profitot termel, mérhetően.

Kamara: Köszönjük az összefoglalót! Találkozunk a klubban!

Kapcsolódó anyagok: