Üdvözöljük a

Közösségi marketing vállalkozásoknak | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Közösségi marketing vállalkozásoknak

Szerző: Sipos-Rozs Eszter | 2013. szeptember 10.

„Facebook szüret” marketing konferencia előadója,Lévai Richárd közösségi marketing specialista blogján kalandozva a közösségi marketinggel kapcsolatos tippeket, ötleteket, esettanulmányokat találhatunk meg.

Nem is gondolná az ember, hogy mennyi jó tanács olvasható a bejegyzésekben. Például: „Hogyan profitálhat a cégem a közösségi médiából?”, a felmerülő kérdésre ad választ a 22 közösségi média üzleti modellt bemutató ingyenes e-könyv, mely letölthető innen.

A Facebook használat rohamos elterjedésével kapcsolatban azt gondolhatjuk, hogy talán elavult a hagyományos e-mailes kommunikáció / marketing. Emellett szól az is, hogy a Facebookon naponta, akár többször is elérhetők a partnerek, ismerősök. A megosztott információt nem szűrik meg és egyébként is, ha picit lesarkítjuk a kérdést: kinek ne lenne Facebook profilja, amikor az olyan divatos?

Megkérdeztük pár a rendezvényre jelentkező önkéntes tagunkat, hogy miért jelentkezett a "Facebook szüret" marketing konferenciára? Koltai Dávid a 2Pixels Studio ügyvezetője a következőket mondta: „Szeretném tovább bővíteni online marketinggel kapcsolatos tudásomat és más szakemberek tapasztalatait megismerni.”

Arra a kérdésre, hogy miért tartja szükségesnek az online marketing használatát a következőket válaszolta: „Az online már jó ideje Magyarországon is az egyik legfontosabb és egyben a leghatékonyabb marketing területnek számít napjainkban.
A legnagyobb előnye, hogy egy jól felépített online kampányon belül minden eredmény nagyon pontosan mérhető és kimutatható ezért szinte minden költést forintra pontosan ki lehet számolni. Ezen belül is a Facebook közösségi oldal Magyarországon kiemelkedően (93-95%) népszerűségnek örvend (világviszonylatban kb 70%). Így elmondható, hogy bizonyos szegmenseket és korcsoportot Facebookon keresztül lehet az egyik leghatékonyabban Magyarországon megszólítani.”

Egy másik önkéntes tagunk úgy válaszolt a kérdésekre: „Azért jelentkeztem, mert szerintem folyamatosan lépést kell tartani az újdonságokkal. A Life long Learning szemléletmód az az én életemben és vállalkozásomban első helyen szerepel. És pontosan emiatt a szemléletmód miatt tartom fontosnak, hogy állandóan képezzük magunkat, megfelelve a piac állandóan változó kihívásainak.”

Ebből azonnal szembetűnik, hogy az online felületek nyújtotta lehetőségek a vállalkozók számára is egyértelműen láthatóak, de tisztában vannak vele, hogy a folyamatos képzés és a szakemberek iránymutatása megkönnyítik a mindennapos információcserét vállalkozásaik életében.

Ahogy a facebooktippek,hu-n is olvashatjuk, a közösségi online kommunikáció nagyon hasznos, de emellett számos specifikációja van, ami okán nem elég csak ezt használni.

Ilyen például a szüntelen jelenlét szükségessége. A megosztott információk csak percekig láthatók a hírfolyamban, így nem biztos, hogy eljutnak minden célszemélyekhez, ezzel szemben az email postafiókon keresztül nagyobb valószínűséggel érhetünk el a kívánt információkkal partnereinkhez.

Az eredményre vezető megoldás nyilván a kettő lehetőség összevonása, hiszen így egyértelműen fokozzuk a kommunikáció hatékonyságát, amellett, hogy bővítjük a célcsoportot is.

A két felület integrálására jó példa az, hogy egy Facebook alkalmazással, effektíven lehet e-mail címlistát építeni, mindemellett az e-mailben kiküldött üzenetekkel pedig vissza lehet hozni az embereket a Facebookra.
Előfordulhat, hogy valamelyik Facebook bejegyzésünk nem jutott célba, ilyenkor jó módszer, ha egy hírlevélbe belinkelve megküldjük a fontosabb híreket partnereinknek, támogatva a Facebook kommunikációnkat.

Ilyen és ehhez hasonló megoldásokkal várja az érdeklődőket a „Facebook szüret” marketing konferencia 2013. szeptember 25-én, 13.00 és 17.00 óra között a Pécsi Kereskedelmi Központ Zsolnay termében, amelyen Lévai Richárd mellett Erős Gábor, stratégiai marketing tanácsadó, az RG Stúdió ügyvezetője ad majd elő.

További információ a rendezvényről.