Üdvözöljük a

Sikeres pályázati projektet zárt az 500-as Szakképző | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Sikeres pályázati projektet zárt az 500-as Szakképző

2014. augusztus 28.

Az iskola e héten záruló pályázati projektjének célja az új duális szakképzési rendszer bevezetéséből adódó feladatok magas színvonalú teljesítése, a fejlesztések elindítása, a korszerű képzési struktúra mielőbbi stabilizálása volt.

 

A Pécsi 500. Számú Angster József Szakképző Iskola 21 millió forint támogatást nyert a „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” elnevezésű TÁMOP 2.2.5.B-12/1. számú pályázaton, mely 2014. augusztus 31-én ér véget.

 

A szakképzési rendszer átalakításának fő célja, hogy versenyképesebb tudást nyújtson a fiataloknak. Az új típusú szakképzés bevezetésének következtében a képzési tartalmak megújulnak, új kerettantervek születnek, valamint megvalósul a közismereti tantárgyak és a szakmai modulok integrációja.

A projekt keretén belül az iskola három rendezvényt szervezett:

  • A nyitó rendezvény kibontotta a szakmai vállalás főbb szempontjait.

  • A záró rendezvény értékelte az elért eredményeket, bemutatta a létrehozott tananyagokat előadás formájában.

  • A 2013/2014-es tanév felénél a munkatársak áttekintették, hol tartanak a projektben, milyen eredményeket értek el addig.

Ezen eseményeken túlmenően az iskola pályaválasztási rendezvényeket is szervezett a pályázathoz és annak eredményeihez kapcsolódóan.

 

Az intézményben hat munkacsoport alakult (egy közismereti és 5 szakmai – villanyszerelő, női szabó, ipari gépész, hegesztő, gépi forgácsoló), melyek elkészítették a munkaterveket és a helyi tanmeneteket, bemutató órákat tartottak. A tanárok módszertani továbbképzésen vettek részt. Havi rendszerességgel tartottak munkamegbeszélést, és tanulmányi kirándulásokra vitték a projektbe bevont osztályokat.

 

Az új módszerek alkalmazásával a tanulók motiváltabbá válnak, kulcskompetenciáik fejlődnek, csökken a sikertelenség érzése. Az IKT-eszközök használatával elmélyülnek a tanulók szakmai kompetenciái, ezáltal csökken a bukások és a lemorzsolódás száma. Ennek köszönhetően alapos szakmai tudással rendelkező szakmunkástanulókat tudnak az iskolában képezni.

 

Forrás: Pécsi 500. Számú Angster József Szakképző Iskola