Üdvözöljük a

A folyamatos változás – együtt a kamara Marketing és Üzletasszony Klubja | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

A folyamatos változás – együtt a kamara Marketing és Üzletasszony Klubja

Szerző: Schmidt Enikő | 2016. június 22.

A folyamatos változás címmel rendhagyó összejövetelt tartott a kamara 20 éve működő Marketing Klubja valamint az év elején újjászerveződött Üzletasszony Klub. Utóbbi tagja, Polgár Katalin látta vendégül a villányi Polgár Pince Panzióban a vállalkozókat, akik a borismeret és borkóstolás mellett a bormarketinget érintő regionális együttműködési lehetőségekről és problémákról is hallhattak előadást.

„Nincsenek dogmák, senkire sem kell ráerőltetni azt a bort, amit nem szeret, bármennyire nem illik a szabályok szerint az adott ételhez. Az csak a gasztronómiai élvezetet fokozza, ha az ételhez megfelelő bor társul.” Ezt a házigazda Polgár Katalin, a Polgár Pince Panzió tulajdonosa mondta élvezetes, gyakorlati példákkal illusztrált előadásában, amelyben egy lehetséges ételsoron keresztül mutatta be, hogy az egyes fogásokhoz milyen borokat érdemes felszolgálni.

 

Kedvelt köszöntőital a pálinka, azonban érdemes tudni róla, hogy magas alkoholtartalma (ez lehet akár 60-70%-os is) tompítja az ízlelőbimbók működését, így kevésbé érezzük az utána fogyasztott ételek, italok aromáját. Köszöntőborként fogyaszthatunk egy 12-14% alkoholtartalmú könnyű fehérbort, pezsgőt, amit az előétel jellegéhez illő gyöngyöző bor, rosé vagy könnyű fehérbor követhet. A fehér színű levesek fehérbort kívánnak, a főételhez felszolgált bort pedig az étel jellege határozza meg: a könnyű fehértől a testes vörösborig minden előfordulhat. Desszertbor lehet a gyümölcsös édességhez az Ezüsthárs, egy csokoládés nyalánksághoz inkább testes vörösbort társítsunk.

 

Polgár Katalin egyetértett azzal a világtrenddel, hogy minden borrégióban a helyben készített borokat szolgálják fel, azokkal ismertessék meg az odalátogató vendégeket. „Kis kuriózumokat kell csinálniuk a borvidékeknek, szemben a globalizációval” – fogalmazott a vendéglátó.

 

 „Ma szinte ott tartunk a bortermelők együttműködésében, mint húsz éve” – ezt már dr. Orosdy Béla egyetemi docens, a kamarai Marketing Klub elnöke mondta a „Regionális együttműködési lehetőségek és problémák a bormarketingben” című előadásában. Egy közelmúltban 8 dunántúli borvidék bevonásával zajlott kutatás részleteit ismertetve kiderült, hogy az egyes bortermelők között szerveződött együttműködések – borutak, klaszterek, stb. – nem hozták meg a kívánt eredményt, mert hiányzik az alap, a bizalom. A regionális identitás által befolyásolt bizalom hiánya pedig hosszútávon gátolja a sikereket. A kutatásból kiderült: akkor működhetnének jól az együttműködések, ha a partnerek a bizalomra és a közös identitásra építenék a kapcsolatukat. Ezzel Polgár Katalin is egyetértett, a két klub tagjai még hosszan elbeszélgettek a villányi pincészet és panzió további lehetőségeiről.

 

 Az Üzletasszony Klub meghívott vendége ezúttal egy új magyar gyártású natúr kozmetikum létrehozója volt, véleménye szerint érdemes elgondolkodni azon, milyen összetételű krémeket, testápolókat kenünk testünk egyik legnagyobb kiterjedésű szervére, a bőrünkre. A találkozón bemutatkozott egy, a későbbiekben rendszeresen szervezendő, a pénzügyi tudatosságot növelő „játék” játékmestere, akitől a közeljövőben a két klub tagjai játékos formában tanulhatnak meg a pénzzel gazdálkodni. Mindkét klub ősszel folytatja a munkát.

 

Kis Tünde – a Szövegszaki