A PBKIK Üzletasszony klubjának tagjai
- Almási Edina - FC Products Kft.
- Hoffmann Ibolya - Print Copy Kft.
- Kabók Ibolya
- Kis Tünde - Hangtárs Kft.
- Kmettyné Győri Szilvia - Alsómocsoládi Községfejlesztő és Szolgáltató Közhasznú Nkft.
- Kovács Éva - Kerko Média Kft.
- Kovácsné Tímár Ildikó - KTI Kft.
- Králik Ivánné
- Kresz Erika - Kresz & Fiedler Kft.
- Dr. Lakner Szilvia - Lartco Consulting Kft.
- Lévai ildikó - Infra-med Kft.
- Medgyaszainé Dr. Paller Gabriella
- Melegh Andrea - Vonalszervíz Kft.
- Mosonyi Éva - Csoko-Láda Kft.
- Pálinkásné Bakó Anikó
- Polgár Katalin - Polgár-Pince Kft.
- Puch Eszter - Dráva Hotel Thermal Resort
- Réti Rita - Fantázia Rendezvényszervező Iroda
- Rozner Mária - Deko-Rozmár Kft.
- Rónaszegi Lenke - Metamédia Bt.
- Schnell Szimonetta - Reiso-Hungária Kft.
- Szabó Éva Barbara - B's Design Stúdió
- Szilágyi Tímea - Mikromarketing
- Vétek Emi - Leme Kft.
Networking receptek üzletasszonyoknak

A hatékony networkinghez a fülünket és a szájunkat kell használni, és épp olyan mennyiségben, mint ahogy rendelkezésünkre áll: kétszer annyit hallgatni, mint beszélni – ezzel kezdte előadását a kamara Üzletasszony klubjában október 12-én Ferling József, a Ferling Kft. stratégiai igazgatója, a Business Network International magyarországi kommunikációs igazgatója.
A networking a 21. század leghatékonyabb eszköze, amely a személyes, bizalmon alapuló kapcsolatok kiépítését jelenti, az ismerősök ajánlását, amely mind az üzleti, mind a magánéletben számos előnyhöz, sikerhez juttathat bennünket.
„A sikeres networkinghez a nők jobban értenek” – néhány, a gyakorlatban is elsajátítható praktikát is megosztott az előadó a klub tagjaival. Például ha konferenciára, szakmai, üzleti programra megyünk, elsősorban ne az ismerőseinkhez csatlakozzunk, hanem kössünk új ismeretségeket, cseréljünk névjegykártyát, röviden mondjuk el, mivel foglalkozunk, miben tudunk segíteni a hozzánk fordulókhoz.
„Az emberek szeretnek segíteni, de csak akkor segítenek, ha tudják, hogy miben segíthetnek.” Problémáinkra, az előállt helyzetekre a legtöbb esetben a komfortzónánkon kívül kell keresni a megoldásokat. Akár a családhoz, a kollégákhoz, a szomszédhoz, a barátokhoz, az ügyfelekhez, de az alkalmazottakhoz is fordulhatunk kéréssel, kérdéssel, mert „ha megosztjuk a céljainkat másokkal, akkor kaphatunk segítséget.”
A kapcsolati tőke szabad mozgósításának korát éljük, ahhoz, hogy eredményesek legyünk a networkingben, érdemes követnünk a sikeres gyakorlatot: legyen névjegykártyánk, meséljünk a céljainkról, találkozzunk emberekkel, kérdezzünk, legyünk kíváncsiak, figyeljünk, maradjunk kapcsolatban a megismert emberekkel. Ferling József szerint mindez akkor működik, ha felkészülünk arra, mit is akarunk, és folyamatosan időt szánunk rá.
Érdemes elgondolkodnunk azon is, hogy a mindennapokban ajánlunk-e másoknak olyasvalakit, akiről tudjuk, hogy megbízható, jó terméket, szolgáltatást kínál? Minket ajánlanak-e mások? Bár akkor még sehol sem volt a mai értelemben vett networking, Winston Churchill meglátta a lényeget: "Abból élünk, amit kapunk, de úgy, ahogy adunk."
Kiss Tünde, a Szövegszaki