Üdvözöljük a

Tudta? Nem tudtuk. Most már tudjuk? | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Tudta? Nem tudtuk. Most már tudjuk?

Szerző: Schmidt Enikő | 2017. március 30.

Médiafuturulógusok jóslatai…az vagy, amit megosztasz…csinálj bármit, csak maradj online… ma még nincs is olyan munkakör, amiben öt év múlva dolgozni fogunk. Remek előadásoknak voltak részesei a kamara üzletasszony klubjának tagjai és meghívott vendégei március 29.-én.

Dr. Kovács Éva – a klub elnöke – előadásából megtudtuk, hogy a digitális média és ezáltal a digitális kommunikáció a nulla és az egy valamilyen kombinációja – ez ilyen egyszerű? Az analóg médiában még elképzelhetetlen dolgokra és képesek lettünk, a pixel mindent elbír, már csak photoshop kérdése, hogy ki-milyen rendezvényen vett részt dokumentáltan, és ott milyen ruhát viselt - és abból mije lógott ki vagy sem.

 

Tudta-e, hogy egy amerikai filmnek ma már be kell hoznia a teljes gyártási költségét a premier első hétvégéjén, azaz 3 nap dönti el a teljes produkció sikerét vagy bukását. Minden felgyorsult és leegyszerűsödött. Szembesültünk azzal is, hogy ami az analóg világban még évekig tartó tanulást, gyakorlatot, költséges eszközöket és anyagokat igényelt, azt egy átlagos 14 éves mai fiatal egy telefonnal el tudja intézni. Ráadásul, mivel a digitális eszközzel a kezében nőtt fel, nagyjából minden szakmai tudással is rendelkezik, ha nem is ő, a telefonja biztosan. A teljes iparágat átformáló digitalizáció minket is, a hétköznapjainkat is és médiafogyasztásunkat is átformál. Láthatatlan módon befolyásolja döntéseinket – ennek azért jó tudatában lenni vállalkozóként is.

 

A legfontosabb eleme a digitális kommunikációnak mégis az interaktivitás. Adó és vevő folyamatos interakcióban van a kommunikáció során. Saját információs igényünket – az ide-oda kattintással és lájkokkal – magunk szerkesztjük, szó szerint személyünkre szabjuk a médiát. Mi az mégis, amivel egy vállalkozó hasznossá teheti ezt az eszközt? Ha fel tud mutatni, vagy meg tud mutatni általa „közösségi értéket” azzal úgy tudja magára irányítani a figyelmet, hogy nem tűnik nyomulásnak és mások is azonosulni tudnak a céljaival.

 

A PTE-BTK politikatudományi tanszékéről Dr. Glied Viktorral elemeztük a politikai kommunikáció kérdéseit és eszköztárát egy konkrét esemény – a menekültválság – kapcsán. Hihetetlenül izgalmas volt atomjaira szedni az egyes médiumok hívószavait, az aktuális közhangulatra adaptált tartalmat és megérteni ennek az egész komplex rendszernek a hatásmechanizmusát. Egy egészen új és szokatlan látószögből kaptunk rálátást a problémára és annak megoldására.